Your browser is not supported for the Live Clock Timer, please visit the Support Center for support.
Do góry

Na czym polega branding eventu? Gdynia Aerobaltic 2018 – case study

Event to pojęcie pojawiające się bardzo często w mass mediach. Eventem jest każdy koncert muzyczny, impreza masowa, duże spotkanie firmowe i wiele innych przedsięwzięć. Każde wydarzenie publiczne musi zostać odpowiednio zakomunikowane odbiorcy. Służą do tego strategie marketingowe odpowiadające za nagłośnienie wydarzenia. Nieodłącznym elementem komunikacji jest grafika – obraz, najlepszy przyjaciel człowieka XXI wieku. Nie każdy odbiorca wie, że praca graficzna nie ogranicza się wyłącznie do stworzenia ciekawych plakatów promocyjnych spotykanych na ulicach miast czy publikowanych w social media. Trzeba też wykonać wiele mrówczej pracy, by opracować komunikację wizualną imprezy na każdym poziomie. Należy zaprojektować zaproszenia, bilety wstępu, komunikację obiektów, komunikację terenu imprezy, infografiki, mapy, reklamy dla partnerów, stanowiska komentatorów, banery na scenę… lista potrzeb nigdy się nie kończy. Pamiętajcie – branding to nie tylko logotyp czy plakat informacyjny. Jest to całe otoczenie eventu, które przywołuje skojarzenia z wydarzeniem. Na tworzenie brandingu wpływ ma nie tylko praca projektanta, ale również to, co się wydarzy podczas eventu, jakie jedzenie zostanie podane w strefie VIP, jak zachowają się uczestnicy, kto wystąpi i jakie opinie zbierze impreza w social media. Każdy najdrobniejszy szczegół oddziałuje na finalny kształt brandu. Wszystko po to, by nasz brand był w przyszłości łatwiej rozpoznawalny i przyciągał większe zainteresowanie!

Chciałbym Wam przedstawić w krótkim case study jak wyglądała moja praca przy projektowaniu komunikacji wizualnej jednej z największych imprez lotniczych w naszej części Europy. W dniach 17-19 sierpnia 2018 r. nad Bałtykiem odbyły się pokazy lotnicze w ramach Gdynia Aerobaltic Airshow. Miałem przyjemność stworzyć kompleksową oprawę graficzną tego wydarzenia, począwszy od logotypu, kończąc na szacie graficznej baru koktajlowego.

 

 

Źródło zdjęć: zdjęcia autora

Projektant graficzny, freelancer realizujący projekty z dziedziny sztuki użytkowej. Doświadczenie zdobywał w agencjach marketingowych, pracując dla takich firm jak: KKS Lech Poznań czy Ekstraklasa SA. Od 5 lat prowadzi własne studio graficzne KOBY DESIGN. Zawodowo związany z Poznaniem i ...