Your browser is not supported for the Live Clock Timer, please visit the Support Center for support.
Do góry

Czym jest aromamarketing?

Aromamarketing jest już powszechnie wprowadzany do dużych sklepów z odzieżą i do centr handlowych. Także banki i hotele stawiają na zapach, gdyż węch jest najsilniejszym zmysłem odpowiedzialnym za długoterminową pamięć miejsc i produktów. Od niego w znacznym stopniu zależy jak długo przebywamy w danym pomieszczeniu i czy chętnie w to miejsce wracamy.

Marketing zapachowy wydaje się być standardem w nowoczesnym świecie marketingu, jednak mniejsze firmy nadal podchodzą do tematu z dystansem i niechętnie przeznaczają środki na urządzenia do aromaterapii. Częstym powodem są ogromne koszty specjalistycznych systemów wentylacyjnych, które wymagałyby przebudowy już istniejących rozwiązań.

 

Tańsze rozwiązania

Firma ViaAroma wychodzi naprzeciw z rozwiązaniami dużo tańszymi, spełniającymi oczekiwania niedużych sklepów, sali jogi, czy biur.

Naszym zadaniem jest wykreowanie marki, czy przestrzeni, przez odpowiednio dobrany zapach, który może wywołać niezapomniane wrażenie podczas pobytu w Twojej placówce. Zadowolony klient zachowa w pamięci pozytywny obraz Twojej firmy, chętnie powróci lub poleci markę, którą pozytywnie zapamięta. Zapach może wyróżnić Twoją firmę na tle konkurencji.

 

Jakie zyskujemy przewagi rynkowe?

Choć wydaje się to niesamowite, to faktem jest, że wielu klientów rozpoznaje markę po zapachu, jeśli jest on przez daną firmę regularnie stosowany. Dzieje się tak dlatego, że receptory zapachowe są bezpośrednio połączone z obszarami mózgu odpowiedzialnymi za wspomnienia i emocje.

Aromamarketing jest szczególnie istotny w przypadku towarów i usług luksusowych, tam, gdzie wykorzystuje się odpowiednie światło, urządza wnętrze według kanonów estetyki, tam nie może zabraknąć odpowiednio dobranego zapachu!

Na rynku w sektorze bankowości i finansów zapach odgrywa istotną rolę, należy wzbudzić zaufanie klienta, dać mu poczucie bezpieczeństwa. Zadbać o komfort, kiedy musi podjąć istotne decyzje, zostawić pozytywne wrażenie po wyjściu z placówki. Dlaczego nie zastosować takich rozwiązań w biurach rachunkowych, czy małych placówkach doradztwa finansowego, gdzie łatwiej byłoby wzbudzić dzięki właściwym zapachom poczucie bezpieczeństwa?

Zapach może odmienić klimat pomieszczenia, ale musi być odpowiednio dobrany i subtelny, a przede wszystkim naturalny! Wszelkie mieszanki chemicznie działają drażniąco na organizm i dają wręcz odwrotne efekty. Poza tym zależy nam przecież na zdrowiu naszych klientów i pracowników, dlatego należy wybierać tylko olejki naturalne. Niektórzy nie zdają sobie sprawy, że sztuczne perfumy do pomieszczeń są szkodliwe, a związki w nich zawarte mogą być nawet rakotwórcze, nie mówiąc już o wywoływanej alergii, czy pojawiającym się bólu głowy. Naturalne olejki eteryczne są wyłącznie pochodzenia roślinnego i poza swoimi kojącymi lub pobudzającymi właściwościami jeszcze służą naszemu zdrowiu.

Niektóre firmy zmieniają typ zapachu, dostosowując go do pory roku: w okresie przedświątecznym w sklepach unosi się zapach pomarańczy i goździków, dzięki czemu sprzedaż znacznie wzrasta, gdyż przebywając wśród takich zapachów klienci myślą o świętach i prezentach. To doskonały czas, aby i w Twojej firmie zapachniało piernikiem, czy makowcem, a zobaczysz, że nikomu nie będzie się spieszyło z opuszczaniem Twojego sklepu.

Są na rynku także firmy, które ze względu na specyfikę mają dość niemiły zapach w biurze obsługi, czy w recepcji. Nikt z nas nie lubi zapachu gumowych opon lub książek prosto z drukarni. Tu doskonale sprawdzą się mieszanki eliminujące zapachy, dzięki którym zamiast złych emocji klienci będą odczuwać te przyjemne.

 

 

Czasami aromatyzacja ma na celu pozbycie się nieprzyjemnych zapachów jak chociażby zapach potu na siłowni, czy w szatni. Zastosowanie aromatyzerów w czasie zajęć jogi wspomaga koncentrację i uprzyjemnia pobyt na zajęciach, pomaga to osobom ćwiczącym przywiązać się do miejsca, a przecież tak bardzo zależy nam na lojalności klientów. Taka osoba ma większą motywację do ćwiczeń, bo lubi wracać do przytulnego miejsca. Dodatkowo niektóre olejki, jak na przykłąd miętowy, zwiększają wydolność organizmu na zajęciach fizycznych. Kiedy sale i szatnie w obiektach sportowych przepełnione są przyjemnymi zapachami, klient ma wrażenie czystości tego miejsca. Dodatkowo należy podkreślić, że wiele olejków ma właściwości bakterio- i grzybobójcze, dzięki czemu w sposób naturalny i ekologiczny łatwiej jest utrzymać pomieszczenia w czystości.

Zapach doskonale pobudza też kubki smakowe, dlatego nie zastanawiaj się, czy w małej kawiarence używać olejków – to przyciąga klientów, samym sokiem z pomarańczy nie nasycisz powietrza cytrusowym zapachem, a olejek cytrusowy na pewno zachęci klientów do zakupu wyciskanych soków.

Zachęcenie klientów naturalnymi zapachami produktów spożywczych nie zawsze jest możliwe i skuteczne. Dzisiejsze urządzenia chłodnicze i opakowania próżniowe pochłaniają większość zapachów spożywczych, przez co klient nie jest do końca przekonany o zakupie. Marketing zapachowy pomaga w odtworzeniu zapachu produktów, co ma bezpośredni związek z decyzją klienta o zakupie.

Nie zapominaj też o sobie i Twoich pracownikach. Delikatny zapach w biurze stwarza przyjemną atmosferę pracy, pomaga zredukować napięcia i stresy, a dodatkowo, co pokazały wielokrotnie badania, niektóre olejki jak cytrynowy, czy rozmarynowy pomogły znacznie wyeliminować ilość popełnianych błędów przez pracowników biurowych, gdyż wpływają korzystnie na koncentrację.

Dlatego w trosce o zdrowie Twoje i Twoich pracowników, z myślą o Twoich klientach i wizerunku Twojej firmy otocz się zapachem, który wywoła pozytywne emocje i przyniesie oczekiwane efekty sprzedażowe.

Zadbaj o zapachy!

 

Źródło zdjęć: ViaAroma

ViaAroma powstała dla Ciebie – abyś czuła się lepiej i wyglądała piękniej. Wykorzystujemy znaną od tysięcy lat aromaterapię, ale w nowoczesny sposób. Czerpiemy z natury to, co ma najcenniejsze, aby pielęgnować nasze zdrowie, urodę i dobre samopoczucie. Nie powiemy Ci niczego nowego ani o ...